KUNDUPPLEVELSEBLOGGEN

Hur du får en missnöjd kund att bli lojal – 5 konkreta steg

Ibland går saker och ting fel i kundrelationen. Det är ofta du som får ta smällen fast du inte är orsaken till problemet, eller hur…? Oavsett kan du vara lugn, det finns konkreta modeller som kan förvandla en missnöjd kund till din mest lojala. Kundlojalitet och kundnöjdhet handlar inte bara om att överträffa förväntningar. Det handlar om att möta kunden med rätt förhållningssätt i rätt känsla. När det gäller just missnöje, som ofta uttrycks i den grundläggande känslan ilska hos kunden, kan du genom kunskap om hur känslan fungerar möta kunden på ett professionellt sätt och till och med vända hela situationen till något positivt.

READ MORE

0

Varför Experience Management och inte bara Customer Experience?

Kundupplevelse är 2019 en av de högst prioriterade frågorna hos de mest framgångsrika bolagen på den internationella marknaden. Samtidigt ökar pressen på bolag att behålla och rekrytera kompetenta medarbetare vilket är en tydlig reaktion på arbetskraftens ökade rörlighet. Det är alltså så att människor i allmänhet, både kunder och medarbetare tenderar att bli mindre lojala sina bolag. Det är en samhällsförändring som delvis kan kopplas till ökad digitalisering men som också måste förstås från ett sociopsykologiskt perspektiv.

READ MORE

0